Monkey business

Haaaalloooo, hier vanaf de mobiele telefoon op onze hotelkamer. Erg leuk om al jullie reacties te lezen, voelt toch alsof we btje samen zijn.

Het is voor ons pas de derde dag in thailand en er gebeurd zooooooo ontzettend veel. Een ongeorganiseerde reis was echt een goed idee. We zien zoveel dingen en komen in de meest gekke situaties terecht.

5aug:
6uur opgestaan (1uur nl) met bus 3 uur gereden naar kanchanaburi. bij de 1e stop kwamen we aan bij de bridge over the river kwai, lopend naar de brug kwamen we langs een restaurant met in het midden een tafel met 2 babyluipaardjes :-) deze hebben we beide op schoot gehad en de fles gegeven. Super ervaring!

Daarna met de trein over de death railway, waarbij het spoor ti entallen meters boven het spoor/rivier ligt. Verder met de bus naar onze slaapplek, een drijvend huisje op de rivier. Erg primitief, maar zeker leuk en gezellig. De thai wisselen continue van rooster.. Zo gingen we onverwacht die middag vlotvaren en olifant rijden. In de bus kennis gemaakt met een gekke amerikaanse en een grappige japanner van 50jr, waarmee we met handen en voeten spraken. Met hun opgetrokken die dag. P.s. Op het drijvende hotel houden ze erg veel van celine dion en van heineken bier.

6 aug:
7.30u (2.30u nl) opgestaan bij het geluid van hard stromend water onder onze hut door en het zien van voorbij stromende boomstronken. Na het ontbijt vertrokken we richting de erawan watervallen (waterval van 7 niveau's) we hadden maar 2,5u tijd dus zijn maar naar niveau 5 geweest wat ons een uur heeft gekost. Na een fikse wandeling omhoog met mooie uizichten konden we een verfrissende duik nemen.
Knibbel, knabbel, kneentje.. Wat knabbelt daar aan mijn teentje? Tientallen visjes van 1-30cm (mam, dat was echt niet te vergelijken met onze fish food spa)! Na het nodige gegil van mijn kant, waren we gewend aan het gevoel. Fotoshoot gehouden en toen uit het water. Bij het pakken van de handdoek uit mijn tas, sprong er een grote aap uit de boom. Ik schrok zo hard dat ik uitgleed, serve kon me nog net op heldhaftige manier (half) opvangen. De aap begon als een gek alle spullen uit mijn tas te gooien, toen ik ze snel wilde terugpakken viel de aap aan en kreeg ik een klap op mijn hoofd. De aap pakte uitgerekend het tasje waar mijn paspoort in zit en sprong in een laaghangende tak. Al vechtend hoorden we een man grappen: "we'll see the monkey later on the airport". Na enig geworstel en gegrom liet hij het paspoort op de grond vallen. Opgelucht maar trillend op onze benen, gingen we richting de lunch. We verwachten nog een filmpje op youtube.

Na weer een uur in de bus (waarbij aanhouding bij de politie) kwamen we aan in de tijgertempel. De japanner had zich weer bij ons aangesloten, geen felle kleuren en bedekkende kleding, dat waren de regels. 30 tijgers van jong tot oud en klein tot groot. Na nog een fotosessie waarbij we de tijgers aaiden op het hoofd kussen en aan hun staart zitten, niet oversloegen, kwamen we bij de uitgang. Daar de 1e regenbui meegemaakt, in 15sec van motregen naar stortregen en vervolgens binnen 15sec weer helemaal droog.

Na een uur durende busreis aangekomen in het guesthouse in ayutthya, morgen naar de drijvende markt en een olifantenkamp, vervolgd door een heerlijke traditionele massage.

Serves duimen zijn van het typen nu blauw, dus spreken we jullie weer gauw!
Dikke kus van ons

P.s. We hebben overigens (nog) geen mcdonalds ontdekt hier.